دانستنی هایی درباره ی فرانسه (قسمت سوم)

سوالات متداول دانشجویان

1 - زبان مراکز آموزشی و دانشگاهی چیست؟ آیا دانشگاه معتبر انگلیسی زبان هم دارد؟

اصولاً زبان آموزش در مدارس عالی فرانسه، فرانسوی است و بندرت زبان انگلیسی بکار می‌رود. همه فکر می‌کنند، اولین شرط تحصیل در فرانسه داشتن پول است، اما کسانی که سال‌ها است در این کشور درس می‌خوانند، معتقدند دانستن زبان فرانسه مهمترین نیاز برای تحصیل در این کشور است.چرا که فرانسوی‌ها به ندرت حاضر می‌شوند با شما به زبانی غیر از زبان فرانسه صحبت کنند و سفارت فرانسه هم مدت‌ها است به کسی که زبان فرانسه نداند، ویزای تحصیلی نمی‌دهد، (سفارت از متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع ارشد و دکترا مدرک زبان نمی‌خواهد) رشته‌های مربوط به هنر، پزشکی و حقوق به دلیل این که با مردم عادی سروکار دارند، به زبان فرانسوی ارائه می‌شود.

 

2 - میانگین هزینه تحصیل در مقاطع مختلف چقدر است؟ و آیا دانشگاه رایگان هم دارد؟

بیشتر دانشگاه‌های فرانسه رایگان هستند و بقیه دانشگاه‌های آن نیز بابت تحصیل هزینه بسیار کمی دریافت می‌کنند وتنها مبلغ مختصری بابت ثبت‌نام از شما دریافت می‌شود که با توجه به رشته تحصیلی و نوع پوشش تأمین اجتماعی که در هنگام ثبت‌نام انتخاب می‌کنید از 100 تا 700 یورو در نوسان است. البته رشته‌هایی که واحدهای عملی دارند و یا به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند، هزینه‌های بالاتری نسبت به دیگر رشته‌ها دارند.

 

3 - میانگین هزینه زندگی در سال برای یک دانشجو چقدر است؟

با اینکه فرانسه در زمره پایتخت گران‌بها جهان است، اما با توجه به تسهیلاتی همچون رستوران دانشجویی، خوابگاه دانشجویی، تخفیف‌های ویژه برای حمل و نقل، سینما، ورزش، کتابخانه و البته رایگان بودن دانشگاه‌ها، دانشجویان وضعیت بهتری نسبت به سایر مهاجران دارند. به گزارش پایگاه اینترنتی سفارت فرانسه در ایران، با در نظر گرفتن تخفیف مربوط به دانشجویان، متوسط بودجه ماهیانه مورد نیاز در پاریس 1200 یورو و در شهرستان‌ها 900 یورو است. به عنوان مثال اجاره ماهیانه خوابگاه‌های دانشجویی خصوصی 600 یورو در ماه است، اقامت نزد خانواده بین 400 تا 600 یورو در ماه هزینه دارد و اجاره سوئیت مبله بین 600 تا 800 یورو می‌شود. بابت هزینه تغذیه نیز به صورت رسمی باید در حدود 200 یورو پرداخت کنید. اما اگر به رستوران‌ها یا کافه‌تریاهای دانشجویی که یکی از موارد سنتی زندگی دانشجویی فرانسوی هستند، بروید می‌توانید با نشان دادن کارت دانشجویی از تخفیف ویژه این رستوران‌ها استفاده کنید. برای ایاب و ذهاب هم اگر از مترو و وسائل نقلیه عمومی استفاده کنید، باید 45 یورو در ماه پرداخت کنید و همان قدر هم برای لوازم درسی هزینه کنید که با احتساب حق اشتراک شماره تماس (10/ 49 یورو)، حق اشتراک برق (4/20 یورو) و حق اشتراک گاز (2 یورو) و میزان استفاده از آن‌ها، هزینه بیمه سلامتی (42 یورو) و البته هزینه 100 یورویی که برای اوقات فراغتتان صرف می‌کنید، مجموع هزینه ماهیانه شمار در حدود 1050 یورو می‌شود. کسانی که از خوابگاه استفاده می‌کنند: تقریباً ماهیانه حدود 850 یورو می‌پردازند. کسانی که به طور شخصی محلی برای اقامت اجاره می‌کنند: هزینه این افراد به نسبت شهر و متراژ محل اجاره شده متغیر می‌باشد ولی به طور میانگین از 1050 یورو به بالاست.

 

4 - تعطیلات پایان سال تحصیلی چقدر است؟

این مدت با توجه به دانشگاه و تعداد ترم‌های برگزاری آن متفاوت می‌باشد، ولی در مجموع می‌توان گفت از یک تا چهار ماه متغیر است.

 

5 - آیا در مدت تعطیلات آخر سال تحصیلی، دانشگاه محل اقامت در اختیار دانشجو قرار میدهد یا خیر؟

در صورت پرداخت ماهیانه آن چنین امری ممکن است.

 

6 - بیمه تحصیلی و درمانی دانشجو در این کشور چگونه است؟

بیمه درمانی: * تمامی دانشجویان کمتر از 28 سال که طول مدت تحصیل آنها در یک واحد آموزشی معتبر بیش از 4 ماه باشد، خود به خود مشمول بیمه تأمین اجتماعی دانشجویی می‌شوند. این مهم هنگام ثبت‌نام اداری در آن موسسه آموزشی انجام می‌گیرد. حق بیمه برای یک سال حدود 180 یورو است. * دیگر دانشجویان که طول مدت تحصیل ایشان کمتر از 4 ماه باشد، یا در موسسه آموزشی تحصیل می‌کنند که مورد تأیید نمی‌باشد، و دانشجویی که بیشتر از 28 سال دارند باید به صورت اختیاری و نزد یکی از شرکت‌های خصوصی بیمه خود را بیمه درمان کنند که هزینه این نوع بیمه بین 150 تا 550 یورو متغیر است. بیمه مسئولیت‌های مدنی: بیمه‌ای است که 3/1 غرامت حوادث را متعهد گردیده و نزد شرکت‌های خصوصی بیمه قابل بیمه گذاری است. بیمه حوادث متعدد مسکن: بیمه محل سکونت در مقابل حوادثی مانند: سرقت، سیل، حریق و ... اجباری است و این بیمه‌گذاری نزد شرکت‌های خصوصی بیمه قابل انجام بوده و هزینه آن برای تعهد یک ساله حدود 60 یورو ست. بیمه‌های تکمیلی درمان: معمولاً سازمان تامین اجتماعی 70 درصد هزینه‌های درمان را مسترد می‌نماید. سازمان‌های بیمه خصوصی بیمه‌نامه‌های مختلفی را ارائه می‌کنند و در قبال یک حق بیمه سالیانه خدمات بیمه‌ای تأمین اجتماعی را تکمیل یا فرد را در برابر حوادث خاص مانند مسافرت، ورزش و ... بیمه می‌کنند. تعداد زیادی از این سازمان‌ها منجمله بیمه‌های دانشجویی در فرانسه وجود دارد.

 

7 - دریافت ویزا برای اولیای دانشجو چگونه است؟

اولیا باید بعنوان گردشگر به فرانسه سفر کنند، این کار از طریق آژانس‌های مسافرتی و هم با داشتن دعوت‌نامه معتبر از فرانسه امکان‌پذیر است، شایان ذکر است که داشتن مدارک کامل منجر به اخذ ویزا می‌شود.

 

8 - آیا دانشجو به هنگام تعطیلات دانشگاهی می تواند در آنجا کار کند؟

دانشجویان امکان کار نامحدود در دوران تعطیلات (چه تعطیلات بین ترم و چه تعطیلات رسمی) را دارا هستند. دانشجو ساعات محدودی در هفته (20 ساعت در هفته یا سالی 3 ماه یعنی سالی 90 روز به صورت تمام وقت و یا 180 روز به صورت نیمه وقت) اجازه کار دارد. در صورت اخذ 100 یورو از محل کار رسمی، دیگر اجازه کار رسمی در آن هفته را ندارد.

 

 

 

9 - دوره های زیان آن چه مدت و چه مبلغ است؟

به گفته اهل فن و همچنین تأیید فرانسویان، زبان فرانسه، زبانی است مشکل اکا وسیع و غنی از لحاظ کلمات، برای یادگیری و تسلط بر آن با یک متد مناسب و کلاس با مدت زمان 6 ساعت در هفته احتیاج به دو سال آموزش مداوم می‌باشد. حتی اگر این کلاس به صورت خصوصی و هر روز انجام شود مدت زمان یادگیری این زبان مشکل کمتر از 6 ماه نمی‌باشد، با توجه به این که تمامی دانشگاه‌های فرانسه از دانشجویان دوره کارشناسی متقاضی از کشورهای غیر فرانسه زبان (حداقل) مدرک DELF را طلب می‌کنند، برای کسب مدرک به ناچار تسلط بر زبان فرانسه لازم می‌باشد. مدرک DELF و به دنبال DALF دو مدرکی هستند که وزارت امور خارجه فرانسه به افرادی که امتحانات مربوط به این مدرک را با موفقیت پشت سر بگذرانند اعطا می‌کند. این مدارک مجموعه‌ای از امتحانات می‌باشند که با گذراندن هر مرحله از امتحانات، مدرکی مبنی بر اینکه فرد قبول شده «مسلط به مفاد» آن مرحله از امتحان بوده تسلیم می‌شود. برای مثال مدرک DELF شامل 6 مرحله امتحان می‌باشد که با پشت سر گذراندن هر مرحله شما مجاز به شرکت در امتحان مرحله بعد می‌باشید و در صورت رد شدن در هر مرحله شما امکان ثبت‌نام در مرحله بعد را از دست می‌دهید.

 

10 - آب و هوا در این کشور چگونه است؟

فرانسه از آب و هوایی معتدل و چهار فصل برخوردار است.

 

11 - محدودیت های سنی برای تحصیل چقدر است؟

بالطبع فاصله فارغ التحصیلی از تحصیل تا زمان اقدام برای پذیرش بسیار مهم و بسته به نوع اقدام برای هر مقطع تحصیلی متفاوت است.

 

12 - آیا دانشجو متاهل میتواند با همسر خود به این کشور عزیمت کند؟

سفارت فرانسه قانونی به این مضون ندارد که به همسر شخص متأهل ویزا ندهد ولی باید مدارک به سفارت ارائه داده شود وگرنه ویزا صادر نمی‌گردد.

 

13 - آیا ویزای دانشجویی در این کشور برای چند بار ورود و خروج است؟

ویزای صادر شده یک ساله و چند بار خروج می‌باشد. به ازای ادامه تحصیل ویزا خود به خود برای سال آینده تمدید می‌شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: فراسه ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 27 آبان 1393برچسب:تحصیل در فرانسه,تحصیل در خارج,بورسیه تحصیلی,ویزای دانشجویی, | 1:26 | نویسنده : گروه آموزشی ایرانیان |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.